§ 1. Definicje

Terminy użyte w niniejszym dokumencie oznaczają:

  • Operator – spółka działającą pod firmą Transparent Data spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa z siedzibą przy ul. Mickiewicza 27/5 60-835 Poznań, wpisana w rejestrze przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000698859, posiadającą NIP 9721245297 i REGON 302419567.
  • Serwis – portal internetowy SpolkiCywilne działający pod adresem internetowym SpolkiCywilne.pl wraz z wszystkimi podstronami prowadzony przez Operatora.
  • Użytkownik – osoba fizyczna posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych lub Osoba Prawna która założyła konto w serwisie.
  • Konto – wydzielony dla Użytkownika fragment Serwisu zawierający jego dane, indywidualne ustawienia oraz funkcjonalności pozwalające na korzystanie z Serwisu
  • Podmiot – podmiot wpisany do rejestru przedsiębiorców lub rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, wspólnik Osoby Prawnej oraz członek organu lub prokurent Osoby Prawnej.
  • Osoba Prawna – osoba prawna w rozumieniu art. 33 Kodeksu cywilnego oraz jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
  • Usługi (Usługa) – Usługa lub Usługi świadczone przez Operatora z wykorzystaniem Serwisu.
  • Regulamin – niniejszy dokument.
  • Konsument - konsumenta w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz 93 z późn. zm.),

 

§ 2. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady korzystania z Serwisu oraz z oferowanych przez Operatora Usług, jak również określa zakres praw i obowiązków Operatora i Użytkownika.
  2. Właścicielem Serwisu oraz podmiotem świadczącym Usługi wskazane w Regulaminie jest Operator.
  3. Z wykorzystaniem Serwisu i na zasadach wskazanych w Regulaminie Operator świadczy Usługę dostępu do informacji gospodarczej.
  4. Warunkiem korzystania z Serwisu oraz z Usług świadczonych przez Operatora jest zapoznanie się z treścią i akceptacja Regulaminu.
  5. Operator zastrzega sobie prawo ograniczenia dostępu do wybranych Usług oferowanych za pośrednictwem Serwisu dla Użytkowników, którzy nie spełnią określonego przez Operatora warunku. Zastrzeżenia dotyczące możliwości skorzystania z wybranych Usług będą każdorazowo zamieszczane na stronach internetowych Serwisu.
  6. Operator ma prawo powierzyć bieżącą obsługę Serwisu osobie trzeciej, na co Użytkownik niniejszym wyraża zgodę poprzez zaakceptowanie treści Regulaminu.

 

§ 3. Wymagania techniczne

  1. Techniczne warunki korzystania z Serwisu mają znaczenie dla prawidłowości jego funkcjonowania, wyglądu w przeglądarce internetowej stosowanej przez Użytkowników Osoby Przeglądające, a także dla bezpieczeństwa przesyłanych danych.
  2. W celu prawidłowego korzystania z Serwisu wymagane jest:
    • połączenie z siecią Internet,
    • przeglądarka internetowa w wersji Firefox 4, Internet Explorer 8, Chrome 8, Safari 5.1, Opera 11, lub wyższej lub innej opartej o silnik WebKit w wersji 534.10, lub wyższej, silnik Gecko w wersji 2.0, lub wyżej lub silnik Trident w wersji 4.0, lub wyższej,
    • aby przeglądarka, z której korzysta Użytkownik miała włączoną obsługę Java Script
    • aby urządzenie końcowe przy pomocy którego Użytkownik korzysta z serwisu posiadało dowolne oprogramowanie pozwalające na odtwarzanie plików .pdf (np. Acrobat Reader),
    • posiadanie aktywnego i prawidłowo skonfigurowanego konta poczty elektronicznej,
  3. Serwis może działać także na przeglądarkach internetowych niewymienionych powyżej, jednak Usługodawca ich nie wspiera i nie może zagwarantować, że Serwis będzie funkcjonować zgodnie z założeniami i bez błędów.
  4. Operator dołoży wszelkich starań, aby transmisja danych za pomocą Internetu w ramach korzystania z Usług była bezpieczna tzn. aby przesyłane informacje zostały przesłane z zachowaniem poufności, całości i kompletności przesyłanych danych.
  5. Operator nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne związane ze stosowanym przez Użytkownika sprzętem komputerowym lub łączem internetowym, a które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Serwisu i oferowanych za jego pośrednictwem Usług.
  6. W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i w związku ze świadczonymi Usługami, Operator podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych Usług.

 

§ 4. Przerwy techniczne i odpowiedzialność operatora

  1. Operator jest uprawniony do czasowej przerwy w działaniu Serwisu i świadczonych przez niego Usług z przyczyn technicznych.
  2. Operator dołoży najwyższej staranności, aby przerwy techniczne miały miejsce w godzinach nocnych i trwały możliwie najkrócej.
  3. Operator nie ponosi odpowiedzialności wobec Użytkowników za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usług z przyczyn leżących wyłącznie po stronie osób trzecich (w tym operatorów sieci telekomunikacyjnych) ani spowodowanych działaniami siły wyższej.
  4. Informacje zawarte w Serwisie lub dostarczane za jego pomocą pochodzą z urzędowych rejestrów, publikatorów i ogłoszeń Podmiotów, a także innych ogólnodostępnych źródeł informacji. Operator dostarcza informacje uzyskane zgodnie z prawem, ale nie jest ich wytwórcą i nie odpowiada za ich prawdziwość, rzetelność, kompletność oraz aktualność.
  5. Operator nie odpowiada za decyzje podjęte na podstawie informacji zawartych w Serwisie i szkody powstałe w skutek wykorzystania informacji zawartych w Serwisie lub dostarczonych za jego pomocą.
  6. Operator informuje, że wszelkie powiadomienia, informacje lub inne wiadomości od Operatora związane ze świadczeniem Usług będą przysyłane drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej Użytkownika wskazany w formularzu rejestracji lub w Panelu Ustawień Konta, przy czym informacje handlowe będą przesyłane na ten adres jedynie pod warunkiem wyrażenia na to odrębnej zgody przez Użytkownika.

 

§ 5 Reklamacje i rozwiązywanie sporów

  1. Wszelkie reklamacje związane ze świadczeniem Usług przez Operatora oraz pytania dotyczące użytkowania Serwisu należy przesyłać na adres poczty elektronicznej hello@przeswietl.pl lub na adres korespondencyjny: Transparent Data spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa ul. Mickiewicza 27/5 60-835 Poznań
  2. Reklamacja powinna zawierać w swej treści: imię i nazwisko – w przypadku osoby fizycznej lub firmę – w przypadku Osoby Prawnej, Login Użytkownika jego dokładny adres zamieszkania lub siedziby, ewentualnie adres korespondencyjny, jeśli jest różny od adresu zamieszkania lub siedziby, oraz adres poczty elektronicznej podany podczas Rejestracji, jak również dokładny opis i powód reklamacji.
  3. Reklamacje będące następstwem niestosowania się do treści Regulaminu nie będą przez Operatora rozpatrywane.
  4. Operator rozpatruje reklamację w ciągu 14 dni roboczych od dnia jej otrzymania oraz informuje niezwłocznie Użytkownika, za pomocą poczty elektronicznej, o sposobie jej rozpatrzenia. W sytuacji, gdy podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia Operator zwraca się, przed rozpatrzeniem reklamacji, do składającego reklamację o jej uzupełnienie. Czas udzielania dodatkowych wyjaśnień przez Użytkownika przedłuża odpowiednio okres rozpatrywania reklamacji.
  5. Wszelkie inne powiadomienia, uwagi i pytania dotyczące funkcjonowania Serwisu można kierować pocztą elektroniczną na adres hello@przeswietl.pl.
  6. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposób rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń. W ramach pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów możliwe jest skorzystanie m.in. z:
    1. mediacji prowadzonej przez wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej – zgodnie z procedurą przyjętą przez te podmioty,
    2. sądów polubownych – zgodnie z procedurą przyjętą przez te podmioty,
    3. pomocy miejskich (powiatowych) rzeczników praw konsumentów.
    4. drogi elektronicznej za pośrednictwem platformy internetowej ODR Unii Europejskiej umożliwiającej składanie reklamacji i dochodzenie roszczeń związanych z zawartą umową. Platforma znajduje się pod adresem ec.europa.eu/consumers/odr. Nasz adres poczty elektronicznej to: hello@przeswietl.pl.
  7. Jeżeli w wyniku realizacji procedury reklamacyjnej, dotyczącej reklamacji zgłoszonej przez Konsumenta, nie dojdzie do rozwiązania kwestii spornej Operator przekaże Użytkownikowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o zgodzie lub braku zgody na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym jest inspekcja handlowa (poznan.wiih.gov.pl/cms/?rozwiazywanie-sporow-konsumenckich).

 

§ 6 Postanowienia końcowe

  1. Użytkownik nie może bez pisemnej zgody Operatora przenieść praw i obowiązków wynikających z Regulaminu.
  2. Użytkownicy Serwisu mogą uzyskać nieodpłatnie dostęp do Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Serwisu lub przez kontakt na adres hello@przeswietl.pl
  3. Serwis oraz zawarte w nim elementy graficzne, w tym logotypy Operatora, rozwiązania nawigacyjne, wybór i układ prezentowanych w ramach Serwisu treści stanowią przedmiot praw wyłącznych Operatora.
  4. Operator ma prawo w każdym czasie zmienić Regulamin. Użytkownik jest związany nową treścią Regulaminu w przypadku wyrażenia zgody na nią zgody. W przypadku, gdy Użytkownik nie wyrazi zgody na nową treść Regulaminu, umowa o prowadzenia Konta ulega rozwiązaniu z dniem ostatniego w pełni opłaconego Okresu Abonamentowego, z wszystkimi tego konsekwencjami dla pozostałych umów.
  5. Zmiana danych Operatora nie stanowi zmiany Regulaminu. Usługodawca poinformuje o zmianie swoich danych na stronach internetowych Serwisu.
  6. Wszelkie umowy zawarte na podstawie Regulaminu podlegają prawu polskiemu. Sądem właściwym do rozpoznawania sporów wynikających z Regulaminu jest sąd powszechny właściwy dla siedziby Operatora. Postanowienie niniejsze nie stosuje się do Użytkowników będących Konsumentami.